Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2013-01-01
14:13:00

Vit trolldeg!
En kollega berättade att hennes son hade gjort en deg som såg ut som snö. Genast började jag fundera på hur det skulle gå att göra en trolldeg som är vit och behaglig att arbeta med.
Jag plockade fram 1 dl maizena som jag hade hemma och kokade1 dl  vatten och blandade snabbt ihop tillsammans med en matsked salt denna deg försökte jag göra en snägubbe utav och det ser ju ut lite ostrukturerat som en snögubbe man gör ute men den var lite kladdig så jag tillsatte lite olja och blev riktigt skön att arbeta med. Denna deg kan nog vara rolig för barnen att göra något med. Får testa på jobbet imorgon, hehe.
Den översta bilden är snögubben gjord utan olja och lite torkad. Bilden under är degbollen med olja.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: