Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2014-08-24
16:49:00

Svensk variant av dumplings
 Jag har nu provat att göra vårrullar/dumplings av rispapper. Jag använde lite oika varianter en med stekt köttfärs och lök, en med kantarell och lök och en med fetaost, tror nog jag tyckte fetaost varianten var godast :-)
Man kokar upp vatten och doppar ett rispapperblad i ca 10 -15 sekunder i det och tar upp det och försöker inte skrynkla ihop det för då blir det svårt att lossa det då det klibbar väldigt lätt ihop.
Jag stekte dem men det behöver man inte göra eller snarare borde man kanske inte göra och till serverar man någon god dip ex sweetchilli eller varför inte lingonshutney. Bara fantasin som sätter gränser i denna rätt!
 
Taggar: God mat, Snabblagat, dumplings, glutenfritt, vårrullar;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: