Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2014-03-03
00:36:01

Montessori: frukter hel och halv
 
Detta material kan användas på lite olika sätt, dels så som jag gjort på bilden som ett spel, den som tar kortet ska helst säga vad frukten heter och om den är hel eller halv. Jag gjorde så för att träna mitt barn som har talsvårigheter. Om hon inte kunde ordet sa jag först och hon fick säga efter eller om hon kunde tecknet för frukten gick det bra också. Det är roligt med spel! 
Detta är gjort av montessori for everyone och skulle användas som en parövning och använda de korten med både hel och halv frukt som kontrollkort. Också värt att prova. 
Skriv gärna och berätta om du kommit på ytterligare sätt att använda dessa på.
 
Taggar: arbeta med barn, barn, biologi, gratis, montessori, pedagogik, sorteringsövning, talträning;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: