Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2014-09-23
21:37:00

Majstortillas snabbvariant! Gluten och mjölkfri!
        
 Detta är en snabbvariant jag tänkte skulle fungera bättre att rulla utan att spricka.
Jag blandade 1 dl majsmjöl med 0,75 dl kokhett vatten lät den stå en kvart. Blandade sedan i 2 ägg, 1 dl maizena, 1 tsk bakpulver, 1 tsk salt och 1 msk olja. Jag använde en soppslev att föra över lite av smeten till en varm stekpanna med olja i.
        
Man steker de på samma sätt som en pannkaka.
Denna variant tyckte inte jag så mycket om, smakade stekt ägg.. Den gick bättre att rulla än den utan ägg.
Lycka till!
Har du ett riktigt bra recept på tortillas? skriv gärna till mig, letar fortfarande efter bättre variant :-) 
 
 
Taggar: Snabblagat, majs, recept., tortillas;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: