Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2013-02-16
10:06:00

Smitta i förskolan
Jag fattar inte hur många som varit borta pga sjukdom först magsjuka sedan förkylning med feber och senaste var det ögoninflammation som inte bara barnen råkar ut för utan även vi som arbetar med dem. Hur ska man kunna ha fungerande pedagogiska aktiviteter i dessa tider och inte nog med att vi sanerar leksaker mm varje gång, Så ska vi även dokumentera vad barnen gör och vad vi har städat och Planera för nästa årstid samt avsluta vintertemat. Inte undra på att pedagoger går in i väggen!
Hade det inte varit för att barnen är så goa att arbeta med så hade jag sökt mig bort från yrket. Jag är nog extra trött på allt som ska göras pga att jag studerar på min fritid och inte kan använda den till att göra vissa dokumentationer. Men samtidigt tycker jag att vi inte ska behöva arbeta på vår fritid med sånt. Vi har också familj!
Taggar: arbeta med barn;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: