Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2013-01-01
10:57:00

Glutenfritt knäckebröd
Nu har jag testat ett glutenfritt knäckebrödsrecept som var både enkelt och riktigt gott. Jag vet inte var receptet kommer ifrån men jag fick det av en liten vän, tack! 
Här är receptet:
2 dl majsmjöl
1/2 dl linfrö
1/2 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
1/2 dl rapsolja
2 1/2 dl kokande vatten
1 msk flingsalt
Sätt ugnen på 150 grader och lägg ett bakplåtspapper. Blanda alla ingredienser och slå på det kokande vattnet och rör om smeten kommer att vara ganska lös(jag skulle nog rekommendera att degen får vila en stund )
platta sedan ut degen på plåten tills några millimeters tjocklek. Strö sedan lite flingsalt över eller någon örtkrydda.Grädda i ugnen ca 1 timme. När brödet svalnat kan det brytas i bitar och avnjutas med smör och ost eller marmelad.Innan jag satte in i ugnen gjorde jag några skåror för, att när det svalnat, lättare brytas i lagom stora bitar. Håll till godo!
 
 (Fick precis reda på att min vän hittade receptet hos en blogg som har verkligen roliga recept att prova på husprojektet.bloggpalatset.se  vart det ursprungliga receptet kommer ifrån är dock oklart.)

Kommentar:
#1: Ing-Marie

Hej! Va roligt, är just intresserad av knäckebrödsrecept, glutenfritt! Skall testa detta snarast, tack!/Ing-Marie

Svar: Vad bra att jag kan dela något med mig.
Fatima El Charif

2013-12-15 @ 06:40:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: