Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2014-08-24
02:33:00

Träna skriva alfabetet. Gratis material!!
 
Har äntligen blivit färdig med ett material där barnet får träna skriva alfabetets bokstäver. Jag fick pussla ihop med olika fonter för att få det så nära såsom jag ville ha det.
 
Tanken med detta är att barnet kan få en bokstav i taget, vissa barn kan tröttna om hen får en hel bok som ska skrivas och tappar därför lusten att skriva. Jag har gjort en plats där barnet kan få klistra in bokstäver det klippt ut ur en tidning eller rita en bild av något som börjar på bokstaven mm.
Tänkte först bara använda mig av gemener då det i rekommenderas i Montessoripedagogiken men pga av ett barn som vägrade godta dessa pga av hen lärt sig versaler hemma, gjorde jag både versaler och gemener. 
 
Jag delar med mig av detta gratis! Skicka ett mail till [email protected] så skickar jag det så fort jag kan.
har skaffat dropbox så nu kan ni få materialet här  (hoppas det funkar)
 
   
 
 
Taggar: bokstäver, gratis, montessori, montessorimaterial, språk;

Kommentar:
#1: Nooria

Hej Jag googlade lite material för mitt barn som har svårt att hänga med i skolan. Jag tyckete att materialen som du visar på din blogg var mycket intressant, undrar om du kan skicka på mail till mig, vore jätte tacksamt.
En mamma som är desperat för attt hur ska lära sitt barn
MVH//Nooria

Svar: Vad roligt att du hittat till min blogg :-) skriv bara vilka material du vill ha! så skickar jag de till dig. (Alfabetet ska du kunna hitta en länk på sidan.)
Fatima El Charif

2014-10-08 @ 19:21:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: