Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2014-03-17
20:44:00

Rosa ordkort jag gjort med två bokstäver
 
Jag har gjort materialet så att man kan skriva ut på det rosa papper man använder hemma hos sig, för att inte få för många nyanser av rosa. det enda du behöver tänka på är att inte skriva ut
 
 
 
bilderna på rosa papper utan klippa ut rosa kort samtidigt du klipper bilderna. förslagsvis kan du ju klistra arken på rosa papper och sedan klippa. 
 
 
Därefter lamineras alla kort. Jag köpte på biltema A5 lamineringsfickor och dessa fick man plats med sex kort    ( tre ord med bilder) det blir inte så mycket spill tyckte jag.
Man använder korten som en parövning där barnet får träna att läsa orden och hitta rätt bild. Innan du visar barnet går du igenom vad varje bild föreställer annars kan inte barnet veta vad som syftas på vissa bilder tex bild på bi kanske barnet säger geting om.
 
Vill du ha materialet? Maila mig ( [email protected]) så skickar jag det. eller så klicka här och här
Det är gratis men får endast användas för enskilt bruk och inte kopieras och säljas vidare.
Taggar: arbeta med barn, barn, gratis, lästräning, montessori, montessorimaterial, pedagogik, rosa material, språk;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: