Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2012-12-25
11:53:00

Äter för att bli frisk!
 
Nu måste jag bli frisk så jag tänkte stärka immunförsvaret. Det gör man med mjölksyrade grönsaker läste jag nyligen och vitlök ska ju också främja immunförsvaret och är barteriedödande sedan har vi ju citron som också är bra, fullt med c-vitamin.
Vi hade en burk inlagd kesofylld paprika som blivit syrad ett tag, Recepten innehåller även vitlök. Jag tog en paprika och delade den i små bitar och hällde lite olja på för den var lite torr. Sedan gjorde jag en av mina meze favoriter min man lärt mig :
Bondbönssallad; 2 tomater skurna i små tärningar 2 vitlöksklyftor som man pressar och blandar i en skål med en tsk salt, 1 citron pressas och tillsätts, 1 brk bondbönor(foul madammas) om sköljes ordentligt och kokas upp i nytt vatten så det blir varmt, mosa lite försiktigt bondbönorna i citron och vitlökblandningen ta med lite spad så det inte blir för grötigt. Sedan lägger man i tomaterna och blandar,  tillsätt ca två matskedar olja 
Jag äter detta med liba bröd eller salladsblad.
Gott och nyttigt! 
 
(För recept på den kesofyllda paprikan klicka på namnet eller här )
Taggar: recept, bondbönsallad,meze;

Kommentarer:

Krya på dig! Titta in hos mig om du vill få lite filmtips, så kan du slå dig ner i soffan sen :-)

Svar: Ja det var en bra idé, det ska jag göra :-)
Fatima El Charif

2012-12-26 @ 10:02:14
#2: Emerella

Oj vad gott det där såg ut :)
Krya på dig!

Kika gärna in hos mig med :)
Kram på dig!

Svar: Det är gott också, tack.
Fatima El Charif

2012-12-26 @ 23:20:51

Intressant med montessoripedagogiken! Krya på dig!

Svar: Tack! jag har verkligen fastnat för denna pedagogik. Då jag har läst till arbetsterapeut innan, har jag sett nyttan av de olika materielen tidigt.
Fatima El Charif

2012-12-27 @ 19:54:27

Det låter gott!

2012-12-31 @ 07:10:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: