Besökstoppen

busywoman.blogg.se

2014-02-05
20:30:00

Legotrappa 1-5
 
Har gått och tänkt på en trappa med lego ett tag. Nu fick jag gjort övningen. Jag lade ut alla bitar och ritade helt enkelt av den och numrerade 1-5 vid sidan av. Sedan klippte jag ut färgat papper i de olika färgerna jag tänkt använda. Detta blir ett slags rättkontroll för barnet.
 
 
Så här ser det ut när barnet lagt ut legobitarna. Använd endast det antal av varje färg som övningen ska vara då detta också blir rättkontroll för barnet eftersom det bara finns ex 1 st gul osv.
 
 
Sedan kan barnet få bygga trappan som på bilden ovan. Fick höra av småbarnsavdelningen som fick övningen att den blev populär bland barnen, det känns riktigt bra att veta. 
 
 
Taggar: arbeta med barn, barn, konstruktion, matte, montessori, pedagogik;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: